Twoja klimatyzacja przestała działać? Przyczyna może tkwić w awarii chłodnicy klimatyzacji, ale nie tylko

Jeśli po przejechaniu około dwóch kilometrów mimo włączonej klimatyzacji z kratek nawiewu nie wydobywa się nawet najmniejszy powiew zimnego lub ciepłego powietrza, możesz mieć pewność, że układ klimatyzacji w Twoim samochodzie uległ jakiejś awarii. Co należy wówczas zrobić?

Niespodziewana awaria klimatyzacji samochodowej

Klimatyzacja padła i nie działa. Przynajmniej wszystko na to wskazuje. Przejechałeś już ładny odcinek drogi, a mimo to z kratek nawiewu (mimo kilkukrotnych prób uruchomienia klimatyzacji) nie doszedł Cię nawet najmniejszy powiew powietrza. O ile wiosną lub jesienią problem ten nie wydaje się jeszcze taki straszny, o tyle jazda zimą oraz latem bez sprawnej klimatyzacji może być nie tylko mocno uciążliwa, ale i zwyczajnie niebezpieczna. Jak powinieneś postąpić w podobnej sytuacji?

chłodnice klimatyzacji

chłodnice klimatyzacji

Zwykle w takich przypadkach głównym podejrzanym jest chłodnica klimatyzacji, jednak warto zrobić dokładny przegląd również pozostałych elementów układu, ponieważ mogą tam czekać na nas różne niemiłe niespodzianki.

Możliwy problem z chłodnicą klimatyzacji

Chłodnice klimatyzacji to niezwykle ważne elementy całego układu. Śmiało można określić je mianem części kluczowych lub podstawowych. O tym, czy nasza chłodnica nie jest uszkodzona, możemy przekonać się już nawet po jej pobieżnych oględzinach. Wystarczy szybki rzut oka, aby stwierdzić, czy chłodnica klimatyzacji nie uległa awarii na skutek działania odkładającego się w niej kamienia oraz czy wszystkie podłączone do niej przewody znajdują się na swoim miejscu.

Szkodliwe efekty wycieku oleju

Nieco dokładniejsze przyjrzenie się całemu układowi klimatyzacji pomoże nam wykryć wszelkie wycieki, które również mogą leżeć za przyczyną awarii. Pamiętajmy, że czynnik chłodniczy to nie tylko gaz, ale również olej. Przerwanie ciągłości lub szczelności układu na jego dowolnym fragmencie będzie więc oznaczało nie tylko ulatnianie się gazowej formy czynnika, ale również wyciek oleju.

Olej ten w układzie odpowiada za smarowanie, a jego wyciek prowadzi do różnych drobnych uszkodzeń kończących się zwykle awarią. Brak oleju w układzie przede wszystkim odbije się na pracy sprężarki, która bez odpowiedniego smarowania prędzej czy później z pewnością ulegnie zatarciu. Zatarcie się sprężarki to z kolei bardzo zła wiadomość dla portfela każdego właściciela samochodu. Kupno nowej sprężarki wraz z jej wymianą to niebagatelny wydatek, dlatego lepiej starać się go unikać jak najdłużej.

Oceń wpis:
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
ID); if ($categories) { $category_ids = array(); foreach($categories as $individual_category) $category_ids[] = $individual_category->term_id; $args=array( 'category__in' => $category_ids, 'post__not_in' => array($post->ID), 'showposts'=>2, 'caller_get_posts'=>1 ); } ?>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.