Klimatyzacja – mikroklimat w samochodzie

Klimatyzacja swoją niepodważalną karierę w motoryzacji zaczęła już przed drugą wojną światową. Obecnie montowana jest w większości samochodów, niosąc ze sobą bardzo wiele korzyści oraz sprawiając, że młodzi ludzie nie wyobrażają już sobie jazdy samochodem bez klimatyzacji- zwłaszcza w lecie.

Niezaprzeczalny komfort


Jedynie samochód wyposażony w klimatyzację jest w stanie zapewnić odpowiedni komfort podróży na wysokim poziomie. Aktualnie trudno wyobrazić sobie wakacyjne podróże w letnie upały bez możliwości skorzystania z tego wynalazku. Klimatyzacja sprawia, że podróż jest stanowczo mniej męcząca oraz do celu można dotrzeć w lepszej formie, a jej dobrodziejstwa docenią z jednej strony dorośli, jak również młodsi pasażerowie.

Klimatyzacja samochodowa

Podstawową zaletą klimatyzacji jest z pewnością fakt, że efektywnie oraz zauważalnie reguluje temperaturę powietrza w kabinie samochodu. Niezależnie bowiem od warunków panujących na dworze, umożliwia utrzymanie temperatury w najlepszym dla człowieka przedziale, czyli między dwudziestoma a dwudziestoma czterema stopniami Celsjusza. Klimatyzacja jest poza tym znacznie skuteczniejsza niż zwykły, standardowy nawiew, co z łatwością można odczuć, zwłaszcza w gorące dni. Co więcej, do jej dodatkowych zalet należy z pewnością osuszanie powietrza, dzięki czemu przyczynia się jeszcze do tworzenia w kabinie wyjątkowo komfortowego mikroklimatu.

Skraplacze

Do prawidłowego działania klimatyzacji niezbędne są skraplacze, inaczej zwane chłodnicą klimatyzacji, których głównym zadaniem schładzanie, a także przemiana czynnika gazowego w ciecz. Podczas na przykład postoju samochodu czy po włączeniu maksymalnego chłodzenia,pracę skraplaczy wspomaga dodatkowo wentylator chłodnicy. W celu zapewnienia właściwego chłodzenia, skraplacze są umieszczane w samochodach przed chłodnicą silnika.

Chłodnica klimatyzacji – wymiana

Wymiany skraplacza klimatyzacji można dokonać z łatwością we własnym zakresie, nawet bez konieczności odwiedzania warsztatów samochodowych. Przede wszystkim, należy porównać nowy kondensator ze starym, ponieważ ich konfiguracja powinna być taka sama, a nowy skraplacz nie może wywoływać żadnych różnic w przepływie powietrza poprzez system chłodnic.Także odległość między nowym kondensatorem i chłodnicą powinna pozostać niezmieniona. Podczas wymiany skraplaczy powinno się także wymienić wszystkie o-ringi, które znajdują się na przyłączach układu chłodzenia, ponieważ nawet małe nieszczelności mogą powodować ubytek w chłodzeniu.

Oceń wpis:
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
ID); if ($categories) { $category_ids = array(); foreach($categories as $individual_category) $category_ids[] = $individual_category->term_id; $args=array( 'category__in' => $category_ids, 'post__not_in' => array($post->ID), 'showposts'=>2, 'caller_get_posts'=>1 ); } ?>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *